De technologie van touchscreens is ideaal om in winkels toe te passen. Denk aan een oplossing bij het shop in shop concept. Op deze wijze presenteer je het assortiment op een interactieve manier op een groot scherm. Deze oplossing is voor allerlei soorten winkels geschikt en zelfs voor dienstverleners. Ook voor makelaars die hun huizenaanbod op een speciale manier onder de aandacht willen brengen.
Touchscreen tafels in de winkel bieden overigens nog meer mogelijkheden dan alleen het tonen van het productaanbod. Zo kan je klanten een product tot in detail laten bekijken of wijzigen naar persoonlijke voorkeuren. Zoals bij kleding in een andere kleur of combinaties van kledingstukken.
Verhoging van de omzet
Een touchscreen is op uiteenlopende manieren vorm te geven, zoals in verticale positie. Of horizontaal in de uitvoering van een touch table. Touchscreen zuilen hebben in winkels al een grote toevlucht genomen en leiden tot een verhoging van de omzet. Dat is dan ook de kracht van deze systemen.
Zo is een touchscreen kiosk te zien als een middel dat voor een omzetverhoging zorgt. Klanten zijn gewend aan de digitale wereld en aan online shoppen. Met touchscreen tafels in je winkel combineer je het fysieke met het digitale aspect en voorzie je in een complete klantreis. Er is in het verleden naar het gebruik van touchscreens onderzoek gedaan door IG&H Consulting en Interim. Daaruit is een berekening voortgekomen dat een touchscreen zuil wel tot 35% meer nettowinst leidt.
Extra virtueel winkeloppervlak
De toepassing van touchscreen tafels in je winkel leveren nog een voordeel op. Het winkeloppervlak is er namelijk op een eenvoudige manier mee te vergroten. Je hoeft op het fysieke oppervlak niets in te leveren dan alleen de locatie van de touchscreen tafel. Het virtuele winkeloppervlak neemt met de plaatsing van deze tafel natuurlijk enorm toe. Dat betekent dat het productaanbod zelfs te vergroten is. Klanten hebben uitgebreid de mogelijkheid om het assortiment te bekijken zonder een stap te verzetten.
Bovendien is het mogelijk om anderen op afstand mee te laten winkelen. Bijvoorbeeld als klanten een interessant product naar hun smartphone zenden en met een vriend of vriendin of partner op afstand delen. Verder is het uiteraard ook mogelijk om de informatievoorziening via een touchscreen naar een hoger niveau te tillen. Zo kan je nieuws over je winkel laten zien of door een advieswijzer te bieden.