Tips

Een goede website steeds belangrijker voor zzp’er

Wil je iets van een bepaald bedrijf weten, dan kijk je snel even op hun website. Wat verkopen ze, welke diensten bieden ze allemaal aan en hoe zijn ze bereikbaar? Voor grote bedrijven is dit heel gemakkelijk, maar ook voor de kleine zzp’er wordt deze manier van vindbaar zijn steeds belangrijker. In Nederland gaat steeds meer mensen als zelfstandige zonder personeel aan de slag. Alleen al in 2018 registreerden 168.000 mensen zich als zzp’er. Ook als zelfstandige wil je natuurlijk goed gevonden worden, bijvoorbeeld via een goede website. Maar wat is precies de toegevoegde waarde van een goede website voor een zzp’er?

Ben vindbaar

Om klanten te kunnen werven moet je vindbaar zijn. Een ondernemer die een bepaald product of dienst aanbiedt maar niet gevonden kan worden, zal weinig verkopen. Zie je website als een virtuele winkel. Of je nu een timmerman bent, marketingadvies geeft of secretaresses detacheert, men moet je wel kunnen vinden. Een goede website is daarom een eerste flinke stap in de juiste richting.

Creëer vertrouwen

Middels een goede website kun je als zzp’er het vertrouwen wekken van je potentiële klanten. Door bijvoorbeeld enkele voorbeelden van je werk te laten zien of enkele tevreden klanten aan het woord te laten kun je aan potentiële klanten laten zien dat ze goed zitten bij je.

Geef informatie

Een website is een hele handige manier om aan het publiek te laten zien wat ze van je kunnen verwachten. Informatie over de diensten die je levert, de prijzen die je hiervoor hanteert en welke werkwijze je gebruikt voor bepaalde opdrachten. Een andere belangrijke functie is de mogelijkheid om mensen contact met je op te laten nemen. Door je telefoonnummer of e-mailadres te tonen, kan men eenvoudig in contact je komen. Het laten invullen van een contactformulier is ook een goede optie.

Als zzp’er is het goed om te beseffen dat je niet altijd een multifunctionele, hypermoderne website nodig hebt om je werk te kunnen doen. Een website moet duidelijk zijn en precies die informatie vertellen die jij graag wil delen met de buitenwereld. Het is jouw kans om potentiële klanten te overtuigen om met jou in zee te gaan.